A Metamorfose de Franz Kafka

Ler é unha das actividades máis accesíbeis nestes tempos de confinamento. A miña proposta é A metamorfose, pero para entendela é fundamental coñecer algo máis do seu autor.


Para empezar, Franz Kafka naceu o 3 de xullo de 1883 en Praga, no seno dunha familia de orixe xudía. É considerado como unha das figuras centrais da literatura moderna e o precursor do existencialismo. Pertence á primeira metade do século XX. Os acontecementos que neste momento se sucederon van marcar a transformación de todas as ordes: política, social, artística... Tras a crise de fin de século, ten lugar a Gran Guerra, que supón o inicio da historia contemporánea. Co seu remate en 1918 iníciase o período de entreguerras e a recuperación económica dos ‘’felices anos 20’’. Ao mesmo tempo, as tensións ideolóxicas estalan co desenvolvemento dos totalitarismos.




Kafka interesouse pola novela, xénero predominante, que vai experimentar cambios na súa forma e contido: o que importa non é contar uns sucesos de forma lineal, senón presentar unha estrutura e linguaxe rechamante. A narración omnisciente perde valor e introdúcense novas técnicas para facilitar a expresión de sentimentos, como o monólogo interior.


A metamorfose é a obra que imos analizar a continuación, pero non é a única do autor. Podemos destacar A Condena, que trata a historia de Georg Bedenmann, un comerciante desprezado polo seu pai ata morrer, ou O Proceso, con Josef K. como protagonista, que debe demostrar a súa inocencia nun complexo proceso xudicial.


En 1915 sae a luz unha especie de autobiografía de Kafka baixo o título de A metamorfose. O seu narrador é o propio autor, polo que está en terceira persoa. Porén, Franz escribe dende a perspectiva do protagonista, coñecendo os seus sentimentos e fundíndose na figura de Gregor. Deste xeito, vése como aquel escaravello que está apartado dun mundo que non o comprende.


A historia xira entorno a Gregor Samsa, aínda que tamén actúan como antagonistas a súa irmá Grete e os seus pais. A intervención do xerente ou dos tres hóspedes limítase a capítulos concretos.

O tempo interno é de aproximadamente tres meses, dende novembro até marzo. O tempo externo é a época contemporánea de Kafka, 0 século XX, un dos períodos máis conflitivos da historia, no que se desenvolveron varias guerras de carácter nacional ou internacional. O marco escénico é un espazo pechado e opresivo: a casa da familia Samsa e, principalmente, o dormitorio de Gregor, que se vai transformando de forma paralela ao personaxe. Dependendo do punto de vista, o espazo ten un valor: para Gregor é o seu refuxio, mentres que a familia lle outorga a apariencia de cárcere. A rúa é o espazo secundario que proporciona luz á historia.


O principal propósito do autor é matizar a soidade e o absurdo da existencia, de aí que non describa os motivos nin o proceso da transformación do seu personaxe.


Unha das cousas que máis valoro dunha obra é que non sexa redundante. A Metamorfose destaca precisamente polo seu dinamismo e facilidade de expresión. Porén, o mellor é acadar un término medio, pois a obra deixa moitas tramas sen resolver: Cal é o motivo desta transformación? Por que ninguén vai na procura dun remedio? Enigmas que, como lectores que somos, gustaríanos que tiveran unha explicación. O que aprendín con esta obra é que a soidade non é unha compañeira agradable. Non contar co apoio da familia pode supoñer un gran baleiro interior, como lle sucedeu a Gregor Samsa: ‘’ A súa opinión sobre a necesidade da súa propia desaparición era probablemente máis firme cá da súa irmá’’.


Se queredes ler esta obra, déixovos un pdf coa historia completa: A Metamorfose de Franz Kafka. Por experiencia, intuo que pensaredes que unha historia é moito máis atractiva de forma visual. Pois, como ver vale máis cá só ler, déixovos un vídeo que agardo que disfrutedes. Xa non tedes escusa!



Comentarios

Entradas populares de este blog

Por que o mar?

Para ser alumno ou alumna hoxe